نوشته شده در 3 اسفند 1401، ساعت 09:34

انجمن اولیا و مربیان

انجمن اولیا و مربیان
انجمن اولیا و مربیان
با سلام سال تحصیلی 1402-1401 را در حالی آغاز نمودیم که سالی متمایز از همه سال های تحصیلی بود . حضور افزون تر والدین در کنار اولیا مدرسه و دانش آموزان.
بدون تردید خانواده از عوامل اجتماعی سهیم و تاثیر گذار در فرایند تربیت بوده و افزون بر مشارکت نمودن در پشتیبانی فعال از فرایند تربیت می بایست با نظام تعلیم و تربیت تعامل و همکاری پایدار و هدفمند داشته باشد. انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک زیر ساخت ، ظرفیت نقش پذیری و ایفای مسئولیت های تربیتی را در خود دارد ، بنابراین بایستی بسترها و زمینه ها و فرصت های در خور شأن خانواده برای مشارکت در فرایند تربیت فراهم آید . انجمن اولیا و مربیان از مهم ترین عوامل ایجاد اعتماد در والدین بوده و موجب می گردد که با ایفای نقش برنامه ریزی ، مشارکت و همکاری در اجرا و نظارت در امور آموزشی و پرورشی مدرسه سبب بهبود فرایندها شده و نهایت افزایش کمی و کیفی تعلیم و تربیت محقق
گردد.
بنابراین برای ارائه راه و روش مناسب تشکیل انجمن اولیا و مربیان مؤثر همکاری و مشارکت اولیا در زمینه هایی شامل :
1= شناسایی و معرفی امکانات و توانمندی های محلی مرتبط با امور آموزشی – پرورشی مدرسه به انجمن مدرسه 2-بررسی و شناسایی مشکلات مرتبط با حوزه ی فعالیت در مدرسه و تلاش برای ارائه ی راه حل های مناسب و اجرایی
به انجمن مدرسه 3- هم فکری و تشریک مساعی با سایر گروه ها برای تبادل اطلاعات و تجارب 4-هم کاری با اعضای انجمن برای برنامه ریزی و برگزاری گرد همایی ها و جلسات اولیا 5- ارائه طرح ها ، پیشنهاد ها و راه کارهای مناسب به انجمن برای بهبود و ارتقای کیفی برنامه ها و فعالیت های مدرسه 6- بررسی و انجام امور ارجاعی از طرف انجمن مدرسه همکاری نمایند . به صورت معمول میزان مشارکت اعضا در سه کار گروه با عنواین ذیل تعریف می شود :
1- کارگروه های تخصصی ومهارتی 2- کارگروه توسعه فعالیت های علمی و آموزشی 3- کارگروه توسعه فعالیت های پرورشی ، فوق برنامه ، بهداشتی و تندرستی
 

 

انجمن اولیا و مربیان

ویراستار مدرسه
3 اسفند 1401، ساعت 09:34۲۰ دقیقه مطالعه
انجمن اولیا و مربیان
انجمن اولیا و مربیان
با سلام سال تحصیلی 1402-1401 را در حالی آغاز نمودیم که سالی متمایز از همه سال های تحصیلی بود . حضور افزون تر والدین در کنار اولیا مدرسه و دانش آموزان.
بدون تردید خانواده از عوامل اجتماعی سهیم و تاثیر گذار در فرایند تربیت بوده و افزون بر مشارکت نمودن در پشتیبانی فعال از فرایند تربیت می بایست با نظام تعلیم و تربیت تعامل و همکاری پایدار و هدفمند داشته باشد. انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک زیر ساخت ، ظرفیت نقش پذیری و ایفای مسئولیت های تربیتی را در خود دارد ، بنابراین بایستی بسترها و زمینه ها و فرصت های در خور شأن خانواده برای مشارکت در فرایند تربیت فراهم آید . انجمن اولیا و مربیان از مهم ترین عوامل ایجاد اعتماد در والدین بوده و موجب می گردد که با ایفای نقش برنامه ریزی ، مشارکت و همکاری در اجرا و نظارت در امور آموزشی و پرورشی مدرسه سبب بهبود فرایندها شده و نهایت افزایش کمی و کیفی تعلیم و تربیت محقق
گردد.
بنابراین برای ارائه راه و روش مناسب تشکیل انجمن اولیا و مربیان مؤثر همکاری و مشارکت اولیا در زمینه هایی شامل :
1= شناسایی و معرفی امکانات و توانمندی های محلی مرتبط با امور آموزشی – پرورشی مدرسه به انجمن مدرسه 2-بررسی و شناسایی مشکلات مرتبط با حوزه ی فعالیت در مدرسه و تلاش برای ارائه ی راه حل های مناسب و اجرایی
به انجمن مدرسه 3- هم فکری و تشریک مساعی با سایر گروه ها برای تبادل اطلاعات و تجارب 4-هم کاری با اعضای انجمن برای برنامه ریزی و برگزاری گرد همایی ها و جلسات اولیا 5- ارائه طرح ها ، پیشنهاد ها و راه کارهای مناسب به انجمن برای بهبود و ارتقای کیفی برنامه ها و فعالیت های مدرسه 6- بررسی و انجام امور ارجاعی از طرف انجمن مدرسه همکاری نمایند . به صورت معمول میزان مشارکت اعضا در سه کار گروه با عنواین ذیل تعریف می شود :
1- کارگروه های تخصصی ومهارتی 2- کارگروه توسعه فعالیت های علمی و آموزشی 3- کارگروه توسعه فعالیت های پرورشی ، فوق برنامه ، بهداشتی و تندرستی