| IBO سازمانی بین المللی است که در سال 1968 در شهر ژنو تاسیس گردید . این سازمان که در حال حاضر با چند هزار مدرسه در بیشتر از 150 کشور با هدف گسترش و ارائه الگوهای آموزشی ، هزاران دانش آموز در سنین 3 الی 19 سال را پوشش می دهد . سه برنامه ی این سازمان با عناوین PYP برنامه ی درسی دبستان ، MYP برنامه ی درسی راهنمایی و DP برنامه ی درسی دبیرستان می باشد. در مدرسه IB پژوهش به عنوان اصلی ترین رویکرد آموزشی است که موجب ایجاد فرصت مشارکت فعالانه ی دانش آموزان در یادگیری و قبول مسئولیت در قبال آن است . کمک به دانش آموزان در به کار گیری دانش قبلی خود جهت معانادار ساختن دنیای اطرافشان ، برانگیختن آنها به کسب تجربه های نو و در نهایت فراهم ساختن زمان و فرصت کافی جهت تأمل بر روی آموخته هایشان و نهادینه ساختن آن می باشد چنین رویکرد ساختن گرایانه ای به نظرات دانش آموزان و درک آن ها از محیط اجتماعی و طبیعی پیرامونشان احترام می گذارد و همیشه آن ها را تشویق به اصلاح و بازنگری الگوهای مربوط به چگونگی کارکرد جهان اطرافشان می کند . در راستای تحقیق به این هدف استانداردهایی در نظر گرفته شده است از جمله این استانداردها می توان موارد ذیل را بر شمرد : • تدریس دانش آموز محوری • تدریس پژوهش محوری • استفاده از ابزار های نوین آموزشی بکارگیری پیش ارزیابی حین کار و ارزشیابی نهایی رسالت IBO پرورش دانش آموزانی جستجوگر ، دانش پژوه ، دلسوز با ایمان است .این سازمان می کوشد تا افرادی فعال و مهربان و یادگیرندگانی مادام العمر پرورش دهد که نظرات و دیدگاه های مختلف را نیز درک کنند .تلاش ما بر آن است تا دانش آموزانی تربیت نماییم که " ویژگی های دانش آموز موفق " در آن ها متجلی گردد .منظور از ویژگی های دانش آموز موفق مهم ترین ویژگی هایی است که برای پرورش دانش آموزان مفید و موفق تعیین شده اند . این ویژگی ها عبارتند از : با ایمان ، جستجوگر ، متفکر ، اجتماعی ، شجاع ، دانا ، مسئول ، دلسوز ، احترام گزار ، متعادل و اندیشه ورز |
-(1).png&w=640&q=75)