| دبستان کودکان دبستانی رابطه ی انتزاعی تری با جهان پیرامون خود دارند آن ها در مورد چرا ها و چگونگی ها بسیار کنجکاوند هدف این این کنجکاوی درونی شکل دادن به ذهن است به همین علت برای دبستان رویکرد آموزشی ، تلفیقی و پژوهش محور را انتخاب کرده ایم این رویکرد از طریق برنامه اموزشی سال های ابتدائی (program primari years ) متعلق به سازمان آموزش بین المللی )International Baccalaureate Organization( IBO اجرا می شود در این روش کودکان می آموزند تا با ساختن و پرداختن به پرسش هایی که موضوعات درسی مختلف را در برمی گیرد فهم روشنی از پدیده ها بدست آورند آن ها می آموزند که به چه ، چرا و چگونگی یاد گیری خود فعالانه فکر کنند در نتیجه ذهنشان به فهمی جامع و پویا از خود و جعان هستی دست می یابد . خود ارزشیابی و ارزشیابی کیفی ، اهداف آموزشی خود شناسی ، تفکر انتقادی و خلاقیت را تحقق میبخشد .در دبستان فراز زبان آموزی جایگاه خاصی دارد زبان وسیله ی تفکر منطقی است. در نتیجه برنامه درسی ما ، یادگیری زبان ، یادگیری از طریق زبان و یادگیری درباره ی زبان را در کنار هم دنبال میکند . فارسی به عنوان زبان مادری و پایه ی هویت فرزندانمان نقش اصلی را در کلاس به خود اختصاص می دهد .اما در بسیاری از ساعات درسی از زبان انگلیسی برای آموزش موضوعات مختلف مانند ریاضیات ، علوم و حتی دین استفاده می شود . از طریق این برنامه ی درسی که حاصل سا لها تجربه ی این مجتمع در آموزش زبان های خارجه است دانش آموزان نه تنها با یک زبان دیگر آشنا می شوند بلکه ذهنشان را با راه دیگری از درک جهان غنی می کنند این گشایش فکری با یادگیری زبان سوم یعنی فرانسه ، پیشت تر می رود به علاوه با استفاده از رویکرد های جدید زبان شناسی که بر اهمیت آموختن شکل های دیگر زبان مانند هنر و تکنولوژی تکیه دارند ، توانایی بیان خلاق در کودکان تقویت می شود .بدین ترتیب در طی این سال ها پایه های یادگیری مادام العمر بنا می شود و کودکان رموز سازگاری با دنیایی را که دائما در حال تغییر است بدست می آورند. |
-(1).png&w=640&q=75)